sobota, 26 stycznia 2013

#20. Recenzja książki. Terry Prattchet; Nacja.


http://www.rebis.com.pl/rebis/import/books/K5575.006/coverbig.jpg
Bóg Imo pewnego dnia miał ochotę połowić. Ale morza nie było. Rozwiązanie było jedno - ulepić z gliny morze, a potem ryby. Ryby były jednak zbyt głupie - wtedy Imo stworzył dla zabawy delfiny. Aby się nie nudzić z delfinów utworzył ludzi i ląd. Gdy ludzi zaczęło być za dużo uformował Locahę, boga śmierci. Uznał jednak, że świat był niedoskonały i odszedł aby utworzyć lepszy, na niebie...
Tysiąc lat później w świecie Locahy wybucha ogromna zaraza, a ogromna fala powoduje niewyobrażalne zniszczenia.Na dzikiej wysepce Nacji, mieszczącej się na Wielkim Południowym Oceanie Pelagialnym pozostaje przy życiu tylko Mau - już nie dziecko, jeszcze nie mężczyzna z powodu przerwanego rytuału inicjacji.  Oprócz złości na Praojców i niepewności co do swojej wiary, Mau będzie musiał poradzić sobie z samotnością. Jednak najwyraźniej nie jest na wyspie sam...
Książkę tę dostałam na 8-me urodziny od rodziców. Przy początku drugiego rozdziału zniechęciłam się - to była książka z zbyt wysokiej półki jak na mnie. Teraz, jak starszy czytelnik sięgnęłam po nią drugi raz i... muszę przyznać, że z pewnym trudem dobrnęłam do końca. To jest lekka, ale zdecydowanie nie łatwa lektura. Zazdroszczę Pratchettowi wyobraźni. Żeby to przeczytać po prostu musisz ją mieć. I musisz myśleć, bo bez tego będzie trudno. Ta książka tego wymaga.
Co do wizualnej strony książki to jestem pod wrażeniem. Dom Wydawniczy Rebis na ogół ładnie oprawia książki, ale tutaj to naprawdę się popisali - ładny obrazek + dodatkowa świecąca okładka. Dla mnie bomba, bo zazwyczaj zwracam uwagę na okładki książek, zanim się na coś zdecyduje.  
warta przeczytania. cena w Rebisie: PRZECENA z 39.90 na 36.00 zł
                             cena w e-mpiku: PRZECENA z 39,99 na 36,99 zł

Następna w kolejce - Cassandra Clare. Miasto popiołów.                            

  P.S. Aby blog wyglądał ładniej dodałam tło z tego BLOGA.
Bardzo polecam, śliczne tła. Aby podziwiać efekt kliknijcie równocześnie CTRL i -
  P.S.2. Chciałbym zwrócić Waszą uwagę na to, że nawiązałam współpracę z Książkówką, której banner możecie podziwiać z boku bloga w stosownej rubryce.Mam nadzieję, że inne blogi do których napisałam też odpiszą ; )


Brodka - Varsovie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione tu komentarze, ponieważ motywują mnie one do dalszej pracy. Jeśli chcesz pozostaw tu adres swojego bloga (ale nie spamuj!) - postaram się na niego zaglądnąć ;)